V archíve blogu sa nachádzajú články:

Konzum, Oko pyramídy, Nebeské strely, Privatizácia Vysokých Tatier, Astrológia a horoskopy, Živý alebo umelý stromček, Eurofondy - ako to s nimi v skutočnosti je, Znamená rok 2012 koniec sveta, Slovenskóóó - Hokejový šampionát OH 2010, Ako sa oblbuje národ 1,2?

streda 27. októbra 2010

Ako sa oblbuje národ 2

Vopred sa ospravedlňujem za trošku pejoratívnejší spôsob písania, ale jemnejšie vyjadrovanie by plne nevystihovalo moje pocity.  V poslednom čase sú moje zmysly bombardované neznesiteľným a vtieravým nabudením vianočnej atmosféry. Odkiaľ sa táto stupidita na konci babieho leta zrodila? Nikoho neprekvapí, že je za tým chamtivosť ziskuchtivých obchodníkov, ktorí chcú každý podnet pretaviť v zisk. Dokonca aj keď sú tým podnetom vianočné sviatky. Na tom by nebolo nič zvláštne, veď aj o tom je filozofia úspechu, ale dva mesiace pred vianocami, kedy je vianočná atmosféra vzdialená ako moja výhra v športke, je to minimálne nevhodné. Zdá sa však, že nie pre všetkých. Zrejme je  množstvo ľudí, ktorí týmto zaručením megaakciám naletí. Teraz v druhej polovici októbra, kedy nám padajú gaštany a na zemi sa povaľuje žlté lístie, nám bohužiaľ jeseň tlačí aj ďalšie prekvapenia - vianočné. Hlavnými protagonistami tejto úbohosti sú najmä telekomunikační operátori a bankové inštitúcie. Toto choré divadlo vplývajúce na city naivných ľudí a zvyšujúce tlak nás ostatných sa na nás začína valiť z každej diery a je čím ďalej neznesiteľnejšie. Cestujem v trolejbuse, z rádia sa na mňa valí vianočná melódia s prihlúpim textom na výhodnú pôžičku, nakupujem v tescu  a oči mi iritujú gíčové vianočné ozdoby, červené balíčky,  a vysmiati mikulášovia. Autom míňam bilboardy pri cestách, z ktorých sa na mňa škerí pri stromčeku rodinka s úsmevom a la Bruchala. Najhorší je však ten vtieravý odpad vysielaný našimi úžasnými televíziami. Inak milý černoško, z ktorého spravili cvičenú opicu, alebo tie infantilné vianočky z dospelákov s priblblými úsmevmi pôsobia na mňa totálne odpudivo a už pri prvých tónoch siaham po ovládači. Nie som žiadny ignorant Vianoc, ako sa to teraz môže zdať, len mi proste prekáža vnucovanie niečoho, čo ešte neprišlo. Mám rád Vianoce, mám rád zimu a sneh a priznám sa, že tá atmosféra ma v správnom čase aj správne naladí a dokážem byť v tom období tolerantný voči všetkým vianočným prejavom. Ale myslím, že všetko má svoje hranice a Vianoce by mali ostať jedinečné, vsadené do druhej polovice decembra. Nech je už ich význam akýkoľvek, príde mi prízemné dehonestovať ich októbrovými úchylnými reklamami. Ľudia sú oblbnutí propagáciou týchto zbytočných vecí, ktoré ani nepotrebujú, ale pre uspokojenie svojich najnižších pudov ich nakupujú  a po sviatkoch samozrejme zunujú. Jedinou zbraňou je ignorovať všetky tovaty a služby predávané pod záštitou Vianoc  a veriť, že opičenie sa po zahraničných plytkouvažujúcich spoločnostiach nemusí byť na Slovensku výnosné. Pokiaľ však budú existovať skupiny vymetačov akcií oblbnutých takou úbohosťou ako sú trápne vianočné popevky pri padajúcom polystyréne na konci babieho leta, tak my ostatní budeme musieť pretrpieť často infarktové stavy....Lúčim sa s odkazom pre všetkých sviatkovopripečených tvorcov reklám : prosím prestante, veď je len október !!!

1 komentár:

  1. No veru tak to je, lenže je to hlavou proti múru... alebo ako rytier "delamanča" proti veterným mlynom palicou... :)

    OdpovedaťOdstrániť